Instalacje OZE dla mieszkańców – ważne informacje!

Instalacje OZE dla mieszkańców – ważne informacje!

W dniach 16-17 lipca odbyły się spotkania z mieszkańcami, którzy zgłosili swój udział w projekcie dotyczącym montażu instalacji OZE w swoich gospodarstwach domowych. Prosimy wszystkich zaineresowanych o zapoznanie się z prezentacją z tego spotkania, która dostępna jest w załączeniu.

Uwaga! W związku z różnymi interpretacjami dotyczącymi wyliczenia kwoty VAT od otrzymanej dotacji, w przekazanych umowach organizacyjno-finansowych wpisaliśmy kwotę VAT od dofinansowania liczoną od kwoty brutto. W dniu 17 lipca na spotkaniu grupy roboczej skarbników gmin uczestniczących w projekcie ustalono, że stawka VAT będzie liczona od kwoty netto otrzymanej dotacji. Oznacza to, że kwoty wkładu własnego będą mniejsze od tych, które zostały zawarte w przekazanych umowach.

Przykładowe, właściwe kwoty wyliczenia wkładu własnego zawarte są w załączonej prezentacji.

W związku z powyższymi zmianami oraz korektą umowy, do której wprowadzimy zapisy dotyczące mocy instalacji oraz informację o liczbie kolektorów słonecznych w przypadku solarów, każda z osób deklarująca udział w projekcie otrzyma do podpisania nową umowę organizacyjno-finansową.

Poniżej przedstawiamy terminarz działań związany z podpisywaniem umów i listą rezerwową do projektu. Uwaga! Osoby które nie zastosują się do tych terminów zostaną wykreślone z udziału w projekcie.

– do dnia 23 lipca br. prosimy o potwierdzenie udziału w projekcie poprzez przekazanie nam informacji mailowej na adres: elach@iwanowice.pl lub sekretariat@iwanowice.pl lub osobisty kontakt z osobą koordynującą projekt – Urząd Gminy I piętro pok. 9 (p. Paulina Dratwa lub p. Ewelina Łach). Po otrzymaniu tej informacji od Państwa prześlemy mailem poprawioną umowę organizacyjno-finansową lub przekażemy wydrukowane egzemplarze w przypadku osobistego kontaktu.

– do 3 sierpnia br. należy dostarczyć podpisaną w trzech egzemplarzach umowę organizacyjno-finansową. Jest to termin nieprzekraczalny. Osoby, które nie dostarczą umów w tym terminie zostaną wykreślone z projektu.

– od 6 sierpnia br. rozpoczniemy ewentualny nabór na listę rezerwową do projektu.

Osoby które nie otrzymały pisemnej informacji z audytu przeprowadzonego przez firmę Voltika prosimy o kontakt mailowy. Będziemy wysyłać te dokumenty drogą mailową.

Zapraszamy do systematycznego przeglądania tej strony. Na bieżąco będziemy zamieszczać informacje dotyczące projektu w formie pytań i odpowiedzi.

Poniżej lista pierwszych pytań i odpowiedzi:

18 lipca 2017 r.

Pytanie 1

Kto składa oświadczenie o pomocy de minimis? Z umowy wynika, że każda z osób, która chce założyć panele fotowoltaiczne (paragraf 2 pkt 3).

Odpowiedź:

W przypadku, kiedy w gospodarstwie domowym jest prowadzona działalność gospodarcza lub rolnicza, ale zużycie energii na potrzeby działalności nie przekracza 20% całego zużycia energii gospodarstwa – pomoc de minimis nie występuje. Ze względu na zapisy umowy (paragraf 2 pkt 3) każda z osób która wnioskuje o dofinansowanie do paneli fotowoltaicznych zobligowana jest do złożenia oswiadczenia o pomocy de minimis. Wzór oświadczenia do wypełnienia znajduje się w załączniku.

————————————————————————-

Pytanie 2

Co należy zrobić, aby zwiększyć moc swojej instalacji?

Odpowiedź:

Umowy organizacyjno-finansowe podpisujemy z mieszkańcami wg. pierwotnych doborów wynikających z audytu. W przypadku chęci zwiększenia mocy przez mieszkańca konieczne będzie wykonanie inspekcji technicznej (audytu) w celu zweryfikowania oraz dobrania mocy instalacji (chęć zwiększenia mocy przez mieszkańca nie zawsze idzie w parze z faktycznym zapotrzebowaniem na energię przez gospodarstwo domowe oraz dostępną powierzchnię przeznaczoną pod instalację). W przypadku takich mieszkańców – po przesłanych zestawieniach ze wszystkich Gmin będziemy mogli (po przeliczeniu sumarycznej mocy całego Projektu) zwiększać moce instalacji – w pierwszej kolejności wolne moce będą rozdysponowane dla mieszkańców danej Gminy. Podsumowując, mieszkaniec chcący zwiekszyć moc zostanie przeniesiony na listę rezerwową.

————————————————————————–

Pytanie 3

Co w sytuacji, gdy mieszkaniec chce zmienić miejsce instalacji np. z dachu budynku na ogród, oczywiście zwiększając wkład własny podatku VAT z 8 do 23%?

Odpowiedź:

Nie jest możliwa automatyczna zmiana miejsca, gdzie będzie zainstalowana dana instalacja OZE. Umowy organizacyjno – finansowe muszą być podpisane wg. pierwotnych doborów i lokalizacji. Jedynym odstępstwem jest sytuacja, w której mieszkaniec deklarował wybudowanie instalacji na gruncie, a teraz chce instalacje na dachu budynku gospodarczego – lub odwrotnie (VAT ten sam). Tu z kolei pojawia się pytanie czy nowa lokalizacja spełni techniczne możliwości montażu instalacji – w takim przypadku również konieczne jest wykonanie inspekcji technicznej. Podsumowując, mieszkaniec chcący zmienić miejsce instalacji zostanie przeniesiony na listę rezerwową i musi przejść proces audytu po raz kolejny.

Poprzedni Kolejna dotacja na wymianę pieców dla Gminy Iwanowice
Godziny Urzędowania:

Pn: 8:00  – 17:00 
Wt – Czw: 8:00  – 16:00 
Pt: 8:00  – 15:00 

 

Media społecznościowe:

Numer konta bankowego:

17 8614 0001 0020 0000 1720 0034

Kontakt

Gmina Iwanowice,
ul. Ojcowska 11,

32-095 Iwanowice Włościańskie

woj. małopolskie, Polska

Adres skrzynki ePUAP

/906q6gbxwt/skrytka

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

 
Ustawienia ciasteczek
Wyrażam zgodę
Nie wyrażam zgody
Polityka prywatności
Polityka prywatności
Nazwa ciasteczka WŁ/WYŁ

Polityka prywatności 

1. Informacje ogólne.

  1. Operatorem Serwisu  www.iwanowice.pl jest Urząd Gminy Iwanowice, 32-095 Iwanowice, Iwanowice Włościańskie, ul. Ojcowska 11, NIP: 682-16-34-453,
  2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
    2. Poprzez zapisywanie  w  urządzeniach  końcowych  plików  cookie  (tzw. "ciasteczek").
    3. Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego CETI s. c. ul. Pilotów 21/1, 31-456 Kraków, NIP: 958 16 07 285.

2. Informacje w formularzach. 

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
  2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP,)
  3. Dane z formularzy nie są udostępniane podmiotom trzecim bez zgody Administratora Danych Osobowych
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu informacyjnego.

3. Informacja o plikach cookies. 

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator hostingowy.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    2. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    3. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie – dział Ustawienia – sekcja Prywatność. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być wykorzystywane również przez współpracujących z Operatorem reklamodawców, partnerów oraz przez zewnętrzne programy instalowane w postaci tzw. wtyczek – np. wtyczki społecznościowe serwisu Facebook.com lub innych.
  9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
  10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
  11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

4. Logi serwera. 

  1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
    1. czas nadejścia zapytania,
    2. czas wysłania odpowiedzi,
    3. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    4. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    5. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku, gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    6. informacje o przeglądarce użytkownika,
    7. Informacje o adresie IP.
  3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  4. Dane powyższe nie są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
  5. Zebrane logi są przechowywane przez czas określony – 3 miesiące i służą jako materiał pomocniczy wykorzystywany do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do Administrowania serwerem.

5. Udostępnienie danych. 

  1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie za zgodą Administratora Danych Osobowych lub osób których te dane dotyczą, jeśli zachodzi podejrzenie przestępstwa.
  2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby lub Administratora Danych Osobowych.
  3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
 

6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę? 

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy najpopularniejszych przeglądarek internetowych / systemów tę, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek